Logo design

Denk je aan Coca Cola dan zie je gelijk het logo van het bedrijf voor je net zoals dit het geval is bij een groot aantal andere bedrijven zoals Shell, Albert Heijn, Douwe Egberts en ING. Met het logo herken je binnen no time welke organisatie er achter zit, het is een herkenningspunt. Een bedrijf onderscheid zich met het logo van de andere bedrijven in de markt en zorgt er hiervoor voor dat het bedrijf opvalt. Daarnaast wilt een bedrijf dat er een gevoel bij je wordt opgeroepen als je het logo ziet. Er zijn organisatie die een logo voor je bedrijf kunnen ontwikkelen waarin de punten die jij hoog in het vaandel zet naar voren komen.

Aspecten die van belang zijn bij ontwerpen van een logo

Belangrijk bij het ontwerpen een logo zijn de volgende aspecten:

Een logo dat spreekt voor jouw bedrijf

In een logo wordt er vaker gebruikt gemaakt van een beeldmerk een woord of aantal woorden. Het woord dat meestal naar voren komt in het logo is de naam van het bedrijf. Maar het is ook mogelijk om een logo te hebben waarbij het alleen bestaat uit een beeldmerk van het bedrijf. De markt waarin je bedrijf in actief is, bepaald natuurlijk voor een groot gedeelte de stijl. Voor onze designers maakt het echter niet veel uit of u nu kerstpakketten verkoopt (kerstpakkettentip.nl) of een portaal over online weddenschappen (onlinewedden.info) heeft. De designers binnen onze organisatie zorgen voor een passend logo bij jouw wensen en de uitstraling die je bedrijf met zich mee brengt. In het ontwikkelingsproces van een logo zal er terug gekoppeld worden met jou als afnemer van het logo waarbij je meerdere logo ontwerpen kunt beoordelen.